Vanaf 1 juni zijn we weer geopend! Inmiddels zijn we 2,5 maand gesloten geweest, dus we blikken graag even terug met ons team.
“En dan zijn er ineens geen gasten meer om te voorzien van een vriendelijk ontvangst of een lekker kopje koffie. Wat bizar. Een leeg pand, iedereen werkt thuis,” vertelt Anne, receptioniste bij The Green Meeting Center in Arnhem.
16 maart, een zwarte bladzijde in ons Green boek
Op 16 maart kwam het team nog binnen met goede moed en een handje vol hoop. We hadden voor die dag nog verschillende boekingen staan, maar die werden een voor een geannuleerd. Na een spoedoverleg werd er toch besloten om de deuren tijdelijk te sluiten. Na dit besluit werd er snel geschakeld. Binnen een aantal uur werden de keuken, de zalen, de receptie en het kantoor gereed gemaakt om tijdelijk te sluiten. Vanaf 17 maart zijn wij vanuit huis verder gegaan met onze werkzaamheden, waaronder ook verschillende projecten. Omdat wij de receptie functie verzorgen voor het gebouw waarin we gevestigd zijn, konden we afwisselend nog wel naar kantoor om de receptie diensten te draaien.
Ook voor Anne, die al jaren bij The Green werkt en nog wel de receptie diensten draaide, was dit een gekke periode, “Ik heb mijzelf nuttig gemaakt om items die al langere periode op mijn to-do lijstje stonden eindelijk op te pakken en af te maken. Een voldaan gevoel geeft dat, zo kunnen er straks weer nieuwe taken worden opgepakt. Wat ik wel mis is het contact met alle collega’s, ook een heel belangrijk onderdeel van mijn werk. Het was wel fijn om elkaar geregeld via Skype te zien en te spreken. We hebben zelfs een Bingospelletje gespeeld via Skype. Naast mijn rol in het Green team, ben ik lid van de Ondernemingsraad waar we met alle ontwikkelingen van de afgelopen periode ook zeker niet hebben stilgezeten.”
Bizarre start als nieuwe manager
Marleen, Hospitality Manager, werkt in tegenstelling tot Anne pas net bij The Green. Ook zij vertelt over haar bizarre start “Op 1 maart begon ik met een nieuwe uitdaging bij The Green Meeting Center in Arnhem. Vol enthousiasme en energie stapte ik in de trein om aan de slag te gaan! Echter duurde dit niet voor lang en was op 16 maart de dag dat de locatie dichtging. Een periode waarvan we niet wisten hoelang het zou duren en waarbij we bij elke persconferentie weer met spanning zaten te wachten op goed nieuws! De corona periode had voor mij zowel voor- als nadelen. Ik miste de reuring die we normaal hebben in ons bedrijf, het contact met collega’s en gasten. Een team aansturen op afstand via de mail/chat/skype is toch wat anders dan dat je ze in het echt ziet! Toch bood de thuiswerkperiode ook voordelen. Ik had voldoende tijd om mezelf goed in te lezen in alle procedures, bekend te raken met systemen en mijn ideeën (waar mijn hoofd na de eerste week al vol mee zat!) goed uit te werken om dit vanaf 1 juni ook daadwerkelijk in praktijk te kunnen brengen!”.
Banqueting team
Voor onze banqueting afdeling was het ook even wennen, er waren immers ineens geen zaalreserveringen en geen gasten meer! Samantha, F&B supervisor: “Vanaf de
eerst dag dat we moesten sluiten kwamen er er veel vragen zoals; ’Hoe gaan we deze tijd doorkomen?’ en vooral; ‘Hoe lang gaat dit duren?’. Maar, wie niet vooruit kijkt, komt ook niet verder dan het nu. Er werden plannen gemaakt om de corona-periode nuttig te besteden want wij houden niet van stil zitten! Alle ruimtes zijn grondig opgeruimd en schoongemaakt, de vergaderzalen zijn in alle mogelijke opstellingen klaar gezet volgens de 1,5 meter norm en RIVM richtlijnen zodat we start klaar staan op het moment dat we onze deuren weer mogen openen. Gelukkig was dan ook eindelijk het verlossende bericht dat de horeca op 1 juni de deuren weer mag openen. Onze locatie en banqueting-team is er klaar voor en hoopt u graag spoedig weer te mogen ontvangen.”
Ondanks de sluiting hebben we de afgelopen 2,5 maand niet stilgezet, maar wij zijn ook erg blij dat we onze deuren weer mogen openen en dat we weer gasten mogen ontvangen. Zo vertelt Anne: “Fijn dat we weer open mogen en onze gasten kunnen ontvangen met onze hartverwarmende hospitality! We zijn goed voorbereid op de 1.5M samenleving d.m.v. van onze Meeting Hygienics formule en hebben er alle vertrouwen in dat onze gasten zich hier ook aan zullen houden. Samen blijven we gezond!”.
Groene groet van The Green Team